A A
75%
100%
125%

Jūrmalas pilsētas muzejs

  • 15.maijs - 14.septembris

    • pirmdienaslēgts
    • otrdienaslēgts
    • trešdiena10:00 - 18:00
    • ceturtdiena10:00 - 18:00
    • piektdiena10:00 - 18:00
    • sestdiena10:00 - 18:00
    • svētdiena10:00 - 18:00
  • 15.septembris - 14.maijs

    • pirmdienaslēgts
    • otrdienaslēgts
    • trešdiena10:00 - 17:00
    • ceturtdiena10:00 - 17:00
    • piektdiena10:00 - 17:00
    • sestdiena10:00 - 17:00
    • svētdiena10:00 - 17:00

​Laipni lūdzam vienā no modernākajiem muzejiem Latvijā! Jūrmalas pilsētas muzejs apmeklētājiem pastāstīs par Jūrmalas kūrorta pirmsākumiem un attīstību no 19. gadsimta beigām līdz pat mūsdienām. Šīs sezonas aktualitāte ir pastāvīgā ekspozīcija “Bērns kūrortā”, kas fotogrāfijās, spēlēs, rotaļlietās un grāmatās rosinās atmiņas par bērnību, piedāvājot ģimenēm dažādas interaktīvas nodarbības. Jūrmalas pilsētas muzeja izstāžu zālēs gadā notiek vidēji 30 dažādas mākslas un kultūrvēstures izstādes, tāpat šeit notiek radoši pasākumi un darbnīcas bērniem.

Muzejā ir vairākas izstāžu zāles, suvenīru veikaliņš, telpas semināriem un konferencēm.

Ieeja bez maksas!

Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
Jūrmalas pilsētas muzejs
+5

Tuvākie pasākumi

    svētdiena, 23.februāris
    12:00

    Ģimeņu pēcpusdiena mākslinieces Baibas Ābelītes izstādē “Atļautā ilūzija”

    Kopā ar mākslinieci, Latvijas Mākslas akadēmijas maģistra programmas studenti Baibu Ābelīti būs iespēja uzburt vizuālu stāstu un nokļūt ilūziju pasaulē.

    Nepieciešamie materiāli tiks nodrošināti, bet līdzi ņemiet savu iedomu draugu vai mīļāko mantiņu, lai mākslas vidē izsapņotu un vizualizētu savu labāko sajūtu.

    Piesakieties, zvanot  (+371) 26524361 vai rakstot muzejpedagogs@jurmala.lv

    Aizvērt
    piektdiena, 28.februāris
    18:00

    Sarunu vakars MĒS | ŠODIEN. Sarunu ar tēlnieci Olgu Šilovu vadīs dzejnieks, žurnālists Toms Treibergs

    Muzejs nevēsta tikai par VAKARdienu, muzejs ir arī par ŠODIENU un RĪTdienu.

    Septiņos sarunu vakaros Jūrmalas pilsētas muzejā tiksimies ar personībām, kuras ir mums blakus ŠODIEN. Ļausimies sarunai ar dažādu jomu un tautību pārstāvjiem, kuri rada Jūrmalā vai kā citādi sajūt šo pilsētu kā savu. Ieklausīsimies, kā un vai Jūrmala atstāj savu nospiedumu uz cilvēkiem, kuru veikumu – literārus darbus, vides objektus, kino recenzijas, pētījumus u.c. mēs baudām un lietojam ikdienā.

    Pirmā sarunu vakara viešņa būs tēlniece Olga Šilova.

    Sarunās līdzaktīvs un vērīgs būs dzejnieks, žurnālists un aktieris Toms Treibergs.

    Aizvērt
    trešdiena, 4.marts
    17:00 - 19:00

    Rīgas Jūrmalas pilsētai – 100. Jūrmalas pilsētas muzeja krājuma izstādes atklāšana

    "...nāk nakts ar klusumu un pelniem. Un visas dienas krāsas dzēš" *, bet mākslinieces Signes Vanadziņas gleznās tās plaiksnī neatkarīgi no laika - gan mākoņainā dienā, gan vakara krēslā, gan rīta ausmā un nakts tumsā.

    Jaunajā gleznu ciklā Signe eksperimentē ar sev neierasta mākslinieciskā līdzekļa - pelnu, pielietojumu, kas interesanti balansē ar viņai tik raksturīgo aktīvo krāsainību. Pelni ir sāpju un pārvērtību simbols. Iespējams, šī pelnu simboliskā pielietošana ir ne tikai jaunas tehnikas meklējumi, bet arī turpinājums mākslinieces interesei un studijām par mākslas kā terapijas līdzekli cilvēka garīgajā sakārtotībā. Ne velti daudzi spēj atrast jēgu dzīvei pēc traumatiskiem notikumiem tieši caur mākslu.

    Lai gan Signes darbus varētu raksturot kā abstraktus, tomēr tajos  ir neiztrūkstošā dabas klātbūtne. Kaut kas no tīreļa, no meža malas, no purva brikšņiem, vēja un lietus. Vietām krāsu notecējumi kā papardes nospiedumi klājas viens otram pāri, vietām pilsētas melnā panorāma asi iezīmējas uz sarkanoranžīgās debess eksplozijas.

    Aizvērt
    ceturtdiena, 2.aprīlis
    17:00 - 19:00

    Edīte Krastenberga (1929-2016). Daugavas plūdums izstādes atklāšana

    Edītes Krastenbergas mūža tēma glezniecībā ir Daugava.  Tās krastos Pļaviņās māksliniece vadījusi visu savu dzīvi. Daugavas rāmo vai krāčaino skrējienu māksliniece pētījusi, studējusi vai ik dienas, īpaši vasaras periodos, kad strādājusi arheoloģiskajos izrakumos un darinājusi unikālus zīmējums Vēstures institūta grāmatām.  Vērienīgās ainavās un nelielās studijās, kas būs redzamas izstādē, viņa rāda mūsu likteņupi dažādos gadalaikos, straumes plūdumā, noskaņās. 

    Edīte Krastenberga 1958. gadā ar izcilību absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Glezniecības nodaļu ar diplomdarbu Uz pārceltuves. Mākslas izstādēs piedalījusies kopš 1958. gada.  Māksliniece ieņem nopietnu un paliekošu vietu Latvijas kultūras kopainā. Par to liecina viņas gaita glezniecības norisēs un atstātais bagātais mākslas mantojums, kas vēl pētāms, pilnībā apzināms, apkopojams un novērtējams.

    Aizvērt
    trešdiena, 13.maijs
    17:00 - 19:00

    Imants Ozoliņš (1930-2018). "Ar otiņu un guašu" izstādes atklāšana

    Imanta Ozoliņa radošajā mantojumā izšķiramas trīs darbības jomas:  iepakojuma un etiķešu dizains, grāmatzīmes jeb ekslibris, kas veltīti daudzām nozīmīgām personībām un pilsētainavas žanrs.

    Pirmā iepakojuma dizains  tapis 1957.gadā konditorejas fabrikas “Uzvara”, kur viņš strādāja par mākslinieku noformētāju, konfekšu kārbai “Liķiera buķete šokolādē”. Tālāk sekoja arī citi pārtikas produktu un dzērienu ražotāju produkcijas iepakojumu etiķešu dizaini, visvairāk “Aldaris” un “Latvijas Balzāms” produkcijai.  Imants Ozoliņš ir arī vairāku uzņēmumu un iestāžu  logotipu autors (“Latvijas Balzāms”, “Dzintars”, kā arī  Aspazijas māja, fotostudija “Aspazija” u.c.). Ir būtiski atzīmēt Imanta Ozoliņa kā produktu iepakojuma un grafiskā dizainera nozīmīgo pienesumu Latvijas 20. gadsimta 60. - 80. gadu dizaina vēsturē.  Mūsdienu dizaineru darbā tik neaizvietojamā datora vietā Imants Ozoliņš izmantoja tikai guaša krāsas un otiņu – šādā tehnikā tapuši pilnīgi visi mākslinieka darbi, arī melnbaltie ekslibri un pilsētu ainavas, kas tikai atgādina tušas zīmējumus.

    Aizvērt
    trešdiena, 13.maijs
    17:00 - 19:00

    Kristīnes Kutepovas izstādes atklāšana. Reāla dabas ainava

    Tas bija absolūts sajūtu un neizstāstāmas vilkmes ceļojums.  Zināju, ka man  reiz ir jābūt  Indijā. Tur jutos kā Alise Brīnumzemē, stāsta māksliniece Kristīne Kutepova.

     “Reāla dabas ainava” ir veltījums Indijā piedzīvotajam.  Izstādē redzamās  gleznās dabas ainavas ir  veidotas  nosacīti reālas, tās ir košās krāsās, savdabīgiem triepieniem, tajās ir brīnuma klātbūtne.  Gleznās galvenais akcents  veltīts gaismai un savdabīgam redzējumam.  Indijā iepazītais krāsu kods māksliniecei veidojis jaunu pieeju glezniecībā. Katrai  krāsai ir savs  izskaidrojums un saistība gan ar dabu, gan cilvēku. Savstarpējā krāsu saspēle un trāpīgi salikti akcenti Kristīnes Kutepovas glezniecībā ir būtiski nosacījumi.

    Aizvērt
    23.februāris 12:00 - 24.februāris 14:00

    Ģimeņu pēcpusdiena Baibas Ābelītes izstādē “Atļautā ilūzija"

    Kopā ar mākslinieci, Latvijas Mākslas akadēmijas maģistra programmas studenti Baiba Ābelīte noslēdzošajā izstādes dienā būs iespēja uzburt vizuālu stāstu un nokļūt ilūziju pasaulē.

    Nepieciešamie materiāli tiks nodrošināti, bet līdzi ņemiet savu iedomu draugu vai mīļāko mantiņu, lai mākslas vidē izsapņotu un vizualizētu savu labāko sajūtu.

    Piesakieties, zvanot (+371) 26524361 vai rakstot muzejpedagogs@jurmala.lv

    Aizvērt
    20.februāris - 29.marts

    Jāņa Maļecka izstāde “Dienasgrāmata”

    Jānis Maļeckis. Dienasgrāmata.

    Jānis Maļeckis (dz. 1957. g.) ir Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas profesors,  Friderika Šopēna Mūzikas universitātes (Varšava) viesprofesors, aktīvi koncertējošs pianists, kura otra lielā aizraušanās ir glezniecība. Ar glezniecību sācis nodarboties jau bērnībā, bet pusaudža gados mākslai pievērsies jau profesionāli, apgūstot glezniecības pamatus pie Edvarda Grūbes un Intas Celmiņas, kuri ne tikai izglītojuši jauno mākslinieku, bet arī rūpējušies par viņa izaugsmi, iespaidiem un vienmēr mudinājuši būt profesionālam un izvairīties no banalitātēm. Jānis Maļeckis 1994. gadā ir absolvējis Latvijas mākslas akadēmiju, kur studējis Intas Celmiņas un Ivara Heinrihsona vadībā. Šo gadu laikā sarīkojis vairāk nekā desmit personālizstādes, kā arī piedalījies grupu izstādēs. Starp nozīmīgākajām minamas izstādes Latgales vēstniecībā GORS, Agijas Sūnas galerijā, Gārsenes pilī (2016), Kultūras pilī “Ziemeļblāzma” (2015), Jelgavas kultūras namā ar Ilvu Kalnrozi (2009), kā arī Valmieras Novadpētniecības muzejā (2007). Īpaša sadarbība notikusi ar Beļģijā esošo galeriju “Haudrechy”.

    Jāņa Maļecka gleznas iedalāmas vairākās tematiskās grupās, kuras ir neatkarīgas no stilistiskās tendences vai tehniskiem paņēmieniem. Izstādē “Dienasgrāmata” redzamas dabas noskaņās tapušas impresijas – Pieneņpūkas, Lauks, Saulespuķe. Citās gleznās saskatāmas gan romantiskas kamermūzikas sarunas, gan simfonisks varenums – Arfiste, Palags, Vokalīze eņģelim. Vēl citas gleznas pauž cilvēku attiecību smalkās nianses –Pāna vilinājums, Triste. Tieši iedvesmas avoti un to radītās sajūtas ļauj darbus grupēt un izvīt tematiskas līnijas pat caur darbiem, kas tapuši ar desmit gadu starpību.

    Aizvērt
    20.februāris - 29.marts

    Envijas Mednes izstāde “Mēs visi smiesimies, skumsim, raudāsim, atkal smiesimies”

    Envija. Mēs visi smiesimies, skumsim, raudāsim, atkal smiesimies.

    Fonda “Mākslai vajag telpu” projektu vadītāja Lāsma Goba par jauno mākslinieci saka: “Envija (1990) ir māksliniece, kas darbojas glezniecībā un instalācijā un izstāde “Mēs visi smiesimies, skumsim, raudāsim, atkal smiesimies” ir pirmā nozīmīgā personālizstāde  mākslinieces karjerā. Izvēlētais izstādes nosaukums ir atsauce uz delīriju, kad māksliniece uztaustīja dievišķu atklāsmi par utopisku sabiedrību, kurā sabiedrības locekļi izjustu viens otru līdz kaulam. Taču Envijas laicīgā pieredze rāda, ka, lai tiktu līdz kaulam, ir jānoplēš visa āda. Tas būtu nelikumīgi un amorāli, līdz ar to māksliniece ļaujas utopiskajai vīzijai un rada pārlaicīgu vidi, kurā līdzās viņai eksistē labākie draugi, mīļākie, satiktie dzērāji, kaķi un pseidopoēzija. Kāpēc nerādīt  to, kas zūdošs? Laiks ir jocīgs. It kā iet uz priekšu, bet gudrāks, viedāks un pilnīgāks netiec.

    Radītajā jeb Pārlaicīgajā vidē sastopama simbolu sistēma, kuru Envija pati radījusi un turpina attīstīt uz asprātībām, kuras saprot viņa un varbūt vēl kāds cits. Simboli ir interpretējami skatītājam, lai gan tie cēlušies no Envijas intīmiem, smeldzīgiem, gan arī parastiem piedzīvojumiem. Un pārdomām. Sava alter ego Ingrīdas Staigules dienasgrāmatā ir lasāma atzīšanās: “Es gribu to pašu, ko visas normālas sievietes.”

    Envija ikdienā uztraucas un domā arī par visu laicīgo – karjera, nauda un īpašumi. Bet laicīgajam nav simbolu viņas darbos, bet pati saka, ka varbūt vajadzētu. Tikmēr ir svarīgākais. Mēs visi smiesimies, skumsim, raudāsim, atkal smiesimies. Tās ir attiecības. Pārsvarā cilvēku attiecības. Bet arī attiecības ar lietām, vietām un... attiecības ar sevi. Par attiecībām ar visiem krutajiem elles priekškambarī, kur tikai ar ielūgumiem.”

    Aizvērt
    1.aprīlis - 10.maijs

    Signe Vanadziņa. Pelēkās vielas

    "...nāk nakts ar klusumu un pelniem. Un visas dienas krāsas dzēš" *, bet mākslinieces Signes Vanadziņas gleznās tās plaiksnī neatkarīgi no laika - gan mākoņainā dienā, gan vakara krēslā, gan rīta ausmā un nakts tumsā.

    Jaunajā gleznu ciklā Signe eksperimentē ar sev neierasta mākslinieciskā līdzekļa - pelnu, pielietojumu, kas interesanti balansē ar viņai tik raksturīgo aktīvo krāsainību. Pelni ir sāpju un pārvērtību simbols. Iespējams, šī pelnu simboliskā pielietošana ir ne tikai jaunas tehnikas meklējumi, bet arī turpinājums mākslinieces interesei un studijām par mākslas kā terapijas līdzekli cilvēka garīgajā sakārtotībā. Ne velti daudzi spēj atrast jēgu dzīvei pēc traumatiskiem notikumiem tieši caur mākslu.

    Lai gan Signes darbus varētu raksturot kā abstraktus, tomēr tajos  ir neiztrūkstošā dabas klātbūtne. Kaut kas no tīreļa, no meža malas, no purva brikšņiem, vēja un lietus. Vietām krāsu notecējumi kā papardes nospiedumi klājas viens otram pāri, vietām pilsētas melnā panorāma asi iezīmējas uz sarkanoranžīgās debess eksplozijas.

    Aizvērt

Tuvākās vietas