A A
75%
100%
125%
Uzmanību! Vasaras sezonā atceries laicīgi iegādāties caurlaidi iebraukšanai pilsētā!

Dzintaru koncertzāle

Viens no pilsētas nozīmīgākajiem kultūras pieminekļiem, kas piedāvā plašu kultūras programmu vietējo un viesmākslinieku izpildījumā. 1936. gadā  vēsturiskajā Dzintaru (Edinburgas) koncertdārzā tika atklāta pēc arhitektu Aleksandra Birzenieka un  Viktora Mellenberga projekta veidotā slēgtā koncertzāle ar 690 sēdvietām, kuras interjerā saglabājušies jūrmalnieka lietišķi dekoratīvās mākslas meistara Anša Cīruļa trīs gleznojumi – “Lielupe”, “Jūra” un “Latvija”. 1960. gadā tai piebūvēta vaļējā vasaras koncertzāle 2000 skatītājiem. Arhitekti Modris Ģelzis, Alberts Vecsīlis, konstruktors Andris Bite. Koncertzāles metāla konstrukciju apdare ar koka apšuvumu nodrošina teicamu akustiku. 2015. gadā pēc pilnas rekonstrukcijas tika atvērta slēgtās koncertzāles vēsturiskā mazā zāle. 

Dzintaru koncertzāle
Dzintaru koncertzāle
Dzintaru koncertzāle

Tuvākie pasākumi

    sestdiena, 19.septembris

    Electric run Jūrmala

    Piedzīvojumu skrējiens LED gaismās un mūzikas skaņās 5 kilometru distancē. 

    Aizvērt
    sestdiena, 8.augusts
    20:00

    20. Starptautiskais baleta festivāls. Baleta zvaigznes Jūrmalā

    21. Starptautiskais baleta festivāls. Baleta zvaigznes Jūrmalā

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    piektdiena, 17.aprīlis
    19:30

    Bēthovena klaviersonātes. Antons Ļahovskis

    Piedalās: Antons Ļahovskis (klavieres)

    Koncerts 2 daļās

    I daļa 

    Ludvigs van Bēthovens 32 oriģinālās tēmas variācijas Si minorā, WoO 80

    Ludvigs van Bēthovens 23. sonāte klavierēm Fa minorā “Appassionata”, Op. 57

    II daļa

    Aleksandrs Skrjabins. 3. sonāte klavierēm Fa diez minorā, Op. 23

    Sergejs Prokofjevs 2. sonāte klavierēm Do minorā, Op. 14

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    piektdiena, 24.jūlijs

    Mūzikas festivāls «LAIMA RENDEZVOUS JŪRMALA»

    • https://www.laimafestival.lv/

    Vasaras aizraujošākais muzikālais randiņš - izsmalcinātais un romantiskais festivāls, kurā uzstāsies populāri un iemīļoti skatuves mākslinieki no daudzām pasaules valstīm.

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    piektdiena, 17.jūlijs
    19:00

    Bavārijas Radio Simfoniskais orķestris & Elēna Grimo, klavieres

    Bavārijas Radio simfoniskais orķestris ir viens no Eiropas labākajiem orķestriem ar izsmalcinātu, elegantu skaņu, krāšņu tembrālo krāsu paleti, izcilu tehnisko meistarību, un pāri visam – ar reti spilgtu iztēli. Īpaši sajūsmina orķestra apbrīnojamā spēja pielāgoties diriģentu vēlmēm vai atskaņojamo darbu vajadzībām. Kopš 2003.gada tā mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents ir Mariss Jansons, kurš radījis un uztur ne tikai visaugstākos mākslinieciskos standartus veicinošu atmosfēru, bet arī ļoti ciešu emocionālo saikni ar orķestra mūziķiem.

    Par pianisti Elēnu Grimo saka, ka viņai patīk izaicinājumi, un ka viņa ir vienmēr gatava pārkāpt robežas. Viņa tiešām mīl koncertos ļauties riskam, tomēr tikai tā vārdā, lai izgaismotu mūziku, nevis sevi pašu solistes lomā. Viņa ir pārliecināta, ka ik atskaņojuma reizē pie ikviena skaņdarba jāatgriežas ar piedzīvojuma garšu, ar novitātes sajūtu. Viņas spēlē ir daudz maiguma, tomēr pāris sekundēs viņa spēj radīt arī milzīgu spriedzi. „Grimo izskatās kā franču aktrise un runā par savu mākslu ar teju bērnišķu izbrīnu. Tomēr viņas darbā jaušas ass prāts un viņas atskaņojumi sniedz ieskatu pārpasaulīgajā” (Sound Tracks).

    Koncerta programma:
    Antonins DVORŽĀKS Fantāzija “Nāra” (Manfrēda Honeka un Tomaša Illes pārlikumā)
    Moriss RAVELS Klavierkoncerts Solmažorā M 83
    Ludvigs van BĒTHOVENS Septītā simfonija Lamažorā, op. 92

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    sestdiena, 18.jūlijs
    19:00

    Marija Žoao Pireša, klavieres

    Viņa ir viena no slavenākajām un iemīļotākajām pianistēm pasaulē, kuras veiktos Mocarta, Šopēna un Šūberta ierakstus apbrīno to intimitātes un dzidrā skaistuma dēļ. „Šopēns savā mūzikā ir dziļš dzejnieks”, teic Pireša, „tomēr viņš izgudroja arī šo briesmīgo lietu – solokoncertus. Tie man likuši ciest visu mūžu.”

    Jautāta, kāpēc ciest, viņa atbild: „Tāpēc, ka viss jādara vienai pašai. Nedalīties ar citiem uz skatuves man nākas ļoti grūti.” Marija Žoao Pireša uzstājas reti, un neslēpj, ka vislabprātāk gribētu kopā ar pāris draugiem muzicēt pavisam nelielam klausītāju lokam. „Es gribu dalīties ar savu mūzikas vīziju, gluži vienkārši gribu ļaut mūzikai runāt. Tieši to saku saviem audzēkņiem – jums jāieklausās tajā, ko mūzika pati vēlas jums pateikt.”

    Koncerta programma:
    Ludvigs van BĒTHOVENS Klaviersonāne Nr. 8 in dominorā op. 13 “Sonata Pathétique”
    Klods DEBISĪ Bergamaskas svīta
    Klods DEBISĪ Divpadsmit prelūdijas TBC
    Ludvigs van BĒTHOVENS Klaviersonāte Nr. 32 dominorā, op. 111

    15-80 Euro

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    svētdiena, 19.jūlijs
    19:00

    Bavārijas Radio Simfoniskais orķestris & Nelsons Freire, klavieres

    Bavārijas Radio Simfoniskais orķestris & Nelsons Freire, klavieres

    Bavārijas Radio simfoniskais orķestris ir viens no Eiropas labākajiem orķestriem ar izsmalcinātu, elegantu skaņu, krāšņu tembrālo krāsu paleti, izcilu tehnisko meistarību, un pāri visam – ar reti spilgtu iztēli. Īpaši sajūsmina orķestra apbrīnojamā spēja pielāgoties diriģentu vēlmēm vai atskaņojamo darbu vajadzībām. Kopš 2003.gada tā mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents ir Mariss Jansons, kurš radījis un uztur ne tikai visaugstākos mākslinieciskos standartus veicinošu atmosfēru, bet arī ļoti ciešu emocionālo saikni ar orķestra mūziķiem.

    Starp spilgtākajiem nesenākajiem notikumiem Nelsona Freires koncertdzīvē minami koncerti Kārnegī zālē Ņujorkā, Berlīnes Filharmonijā, Sanktpēterburgas Marijas teātrī, Valensijā un Prāgā ar Marijas teātra orķestri un Valēriju Gergijevu (Ludviga van Bēthnova 5. klavierkoncerts un Johannesa Brāmsa 2. klavierkoncerts), ar Milānas Teatro alla Scala orķestri un Valēriju Gergijevu (Johannesa Brāmsa 2. klavierkoncerts) un Roterdamas Filharmonijas orķestri un Džeimsu Konlonu (Johannesa Brāmsa 2. klavierkoncerts), kā arī solokoncerti Parīzes Filharmonijā, Lionā un Gštādes festivālā un viesošanās Austrālijā, Ķīnā un ASV.

    Koncerta programma:
    Johanness BRĀMSS Otrais klavierkoncerts Sibemol mažorā, op. 83
    Antonīns DVORŽĀKS Devītā simfonija miminorā “No jaunās pasaules”, op. 95

    15- 190 Euro

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    sestdiena, 29.augusts
    19:00

    Matiass Gerne, baritons & Leifs Ūve Andsness, klavieres

    „Kad viņš apsēžas pie klavierēm, notiek neparastas lietas,”par Leifu Ūvi Andsnesu raksta New York Times. Pat šķietami maznozīmīgas starpspēles pēkšņi iekrāsojas brīnumaini. Runājot par Andsnesu, vārdiņu „virtuozs” lieto nevis attiecībā uz viņa tehnisko meistarību (kas tāda, protams, ir), bet norādot uz pianista „virtuozo empātijas spēju pret mūziku”.

    Matiass Gerne ir viens no repertuāra ziņā daudzveidīgākajiem un pieprasītākajiem dziedātājiem un biežs viesis prestižos festivālos un koncertzālēs. Viņš sadarbojies ar vadošajiem orķestriem visā pasaulē. Viņa muzikālo partneru vidū ir gan pasaules izcilākie diriģenti, gan pianisti.

    Koncerta programma:
    Francis ŠŪBERTS vokālais cikls “Ziemas ceļš” D. 911

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    svētdiena, 30.augusts
    19:00

    Orķestris Philharmonia & Trulls Mjorks, čells

    Truls Morks teic, ka čellu izjūt kā „dziedošu instrumentu”. Acīgi vērotāji ir pamanījuši, ka viņš ievelk elpu pirms katras jaunas frāzes – tieši tā, kā to darītu dziedātājs. Viņa tonis tiek raksturots kā pievilcīgs, silts, romantisks. Arī kā kaismīgi intensīvs un elegants. Trulsa Mjorka balss (un arī tās avots – Domeniko Montaņjanas 1723.gadā Venēcijā radītais čells „Eskvairs”) – nelīdzinās nevienai citai.

    Vladimira Aškenazi mākslinieka kredo atklājas reiz teiktajā: „Man nekas nav īpaši jāuzsver. Mūzika pati to izdara manā vietā”. Gan pie klavierēm, gan diriģējot viņš visupirms grib būt patiess pret mūzikas radītāju. Un konsekventi atsakās savus muzikālos nodomus stādīt augstāk par komponista nodomiem. „Mans pamatuzdevums ir izdarīt savu darbu cik vien labi spēju”, viņš uzsver, piebilstot, ka nekad neesot centies apzināti veidot karjeru, un nekad neesot domājis, ka jelkad dzīvē diriģēšot. Pat neskatoties uz to, ka tieši orķestris – daudz lielākā mērā nekā klavieres – bijis viņa lielā mīla. Viens no pirmajiem slavenajiem orķestriem, pie kura pults stājies Vladimirs Aškenazi, bija Philharmonia orķestris. Topošā diriģenta paškritiskumu mūziķi toreiz kliedējuši ar vārdiem – to, kam jābūt galvā un sirdī, neviens nevar iemācīt. Bet taktēt jūs iemācīsieties.

    Ja vien orķestrus varētu raksturot atbilstoši cilvēku temperamenta tipam, tad Londonas Philharmonia orķestris laikam gan būtu sangviniķis. Enerģijas un entuziasma pilns, sajūsmināts un spējīgs sajūsmināt, runātīgs un ar labu humora izjūtu, emocionāls, allaž uzmanības centrā, jo harizmātisks un spēj savaldzināt. Philharmonia orķestra dinamisko iedabu apliecina jau koncertu recenziju virsraksti. Vārds “elektrizējošs” tajos ieskanas regulāri. Vēl – valdzinošs, lielisks. Tiek piesaukta arī radoša enerģija, kategorisks mežonīgums, negants skaistums, brīnišķas galējības, ziedošanās un drāma, saviļņojums un draudi, utt., utjpr. Superlatīvi, antonīmi, viss ļoti dinamiski…

    Koncerta programma:
    Antonīns DVORŽĀKS Koncertuvertīra“Dabas patvērumā” op. 91
    Dmitrijs ŠOSTAKOVIČS Pirmais čellkoncerts Mibemolmažorā op. 107
    Pēteris ČAIKOVSKIS Piektā simfonija miminorā op. 64

    15- 190 Euro

    Pirkt biļetes

    Aizvērt
    svētdiena, 26.aprīlis
    14:00

    Brīvdienu mūzika. Piazzolla, Lācis, Tango

    Piedalās: LNSO stīgu kvartets (Sandis Šteinbergs, vijole, Raimonds Melderis, vijole, Arigo Štrāls, alts, Ainārs Paukšēns, čells, Raivo Ozols, kontrabass), Atrūrs Noviks, (akordeons)

    Pirkt biļetes

    Aizvērt

Tuvākās vietas